Dzieci uczą się najszybciej we wczesnym dzieciństwie – do 5-6 roku życia, czyli przed rozpoczęciem formalnej edukacji. Wtedy właśnie najdynamiczniej rozwijają się umiejętności językowe, matematyczne, społeczno-emocjonalne, buduje się poczucie własnej wartości i ciekawość świata – fundamenty nieodzowne do osiągnięcia sukcesu w życiu. Z naszego wieloletniego doświadczenia z pracy z małymi dziećmi wynika, że uczestnictwo dzieci w zróżnicowanych zajęciach o wysokich walorach edukacyjnych nie tylko korzystnie wpływa na ich prawidłowy rozwój, ale przede wszystkim jest inwestycją, która procentuje w ich późniejszej edukacji szkolnej oraz w kształtowaniu kompetencji kluczowych, do których zaliczana jest także przedsiębiorczość. W odpowiedzi na potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci oraz zmieniającą się rzeczywistość ekonomiczną powstał pomysł na „Przedsiębiorcze dzieci”.
Dotacje na realizację projektu „Przedsiębiorcze dzieci”
Wiedza o rozwoju dziecka oraz doświadczenia z pracy z dziećmi przekonały nas o potrzebie realizowania projektu „Przedsiębiorcze dzieci” na szeroką skalę. O ile konieczność kształtowania kompetencji przedsiębiorczych u młodzieży nie budzi wątpliwości, o tyle wprowadzanie edukacji ekonomicznej na poziomie przedszkola może takie wzbudzać – szczególnie wśród sponsorów i potencjalnych partnerów projektów. Naszym atutem jednak była wiedza o małych dzieciach oraz autorski program „Przedsiębiorcze dzieci” adresowany do dzieci w wieku 4-7 lat i napisany przez specjalistów w zakresie edukacji wczesnodziecięcej. Dotacji szukaliśmy przede wszystkim w otwartych konkursach ofert, wniosek złożyliśmy m. in. do Narodowego Banku Polskiego. Szukając źródeł finansowania „Przedsiębiorczych dzieci”, sbraliśmy też pod uwagę możliwość realizacji projektu w środowiskach wiejskich, i wsparcie udało się nam uzyskać również od Fundacji Wspomagania Wsi. Dzięki tym dwóm partnerom w 2014 roku rozpoczęliśmy pilotaż programu „Przedsiębiorcze dzieci” w przedszkolach województwa podkarpackiego. Dotację Narodowego Banku Polskiego uzyskaliśmy również w 2015 roku i obecnie upowszechniamy program w województwie warmińsko- mazurskim. Przed nami są też działania w przedszkolach warszawskich – mamy tę możliwość dzięki dotacji z konkursu Miasta Stołecznego Warszawy.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
STRONY PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
Aby pobrać dodatkowe materiały, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
Archiwalne artykuły są dostępne jedynie w wersji PREMIUM+. Aby rozszerzyć prenumeratę prosimy się z nami skontaktować. Lista dostępnych numerów w Twojej prenumeracie - ZOBACZ.
Aby pobrać archiwalny plik, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM+. Aby rozszerzyć prenumeratę prosimy się z nami skontaktować. Lista dostępnych numerów w Twojej prenumeracie - ZOBACZ.
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE
maj - czerwiec | 3 (9) 2016
Jak zachęcić młodzież do wolontariatu?
Temat wolontariatu nie jest ani odkrywczy, ani innowacyjny. Ale taki właśnie jest sposób jego realizacji w formie projektu. Nasz projekt otrzymał dofinansowanie z programu „Z PZU po lekcjach”, w którym udział okazał się trudnym, lecz bardzo inspirującym doświadczeniem. Dlaczego? Bo wzięły w nim udział osoby zaangażowane w swoją pracę i niezwykle otwarte na oryginalne pomysły.
maj - czerwiec | 3 (9) 2016