Wydanie bieżące

Pieniądze są dla Szkoły

W bieżącym numerze:

Co zyskasz wraz z aktualnym wydaniem?

  • Poznasz 9 sposobów na pozyskanie środków na sprzęt, salę i inne działania sportowe.
  • Rozłożysz na czynniki pierwsze zasady pozyskiwania funduszy z Fundacji Velux
  • Zobaczysz, jak poprawnie wypełnić wniosek do programów Fundacji BZ WBK
  • Przygotujesz się do tzw. wizyty monitorującej (z NA) podczas realizacji projektu wymian w ramach Erasmusa+
  • Opracujesz raport postępu w projekcie wymian w Erasmusie+
  • Dowiesz się, w jakich terminach składać wnioski o fundusze unijne EFS i EFRR w twoim województwie w 2018 r.
  • Sprawdzisz najbliższe terminy ogłoszonych naborów (I kwartał 2018)

Zapraszamy do lektury

Lista Artykułów

Szukamy funduszy

Skąd pieniądze na sport? O konkursach, grantach i nie tylko

Szkoły, szkolne kluby sportowe, a nawet indywidualni trenerzy – wszyscy mogą sięgać po dodatkowe środki na sport. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać. W artykule przedstawiamy 9 programów, z których można finansować budowę boisk, zakupy sprzętu sportowego oraz organizację zawodów i turniejów sportowych.

W strefie online Prenumeraty PREMIUM zamieściliśmy także:

Szukamy funduszy

Poznajmy duńską Fundację VELUX

Joanna Walentynowicz, PMP®

To mało znane źródło funduszy od kilku lat przekazuje granty polskim organizacjom. Warto zwrócić uwagę na tę Fundację ponieważ proces aplikowania jest w niej wyjątkowo prosty, zaś sama fundacja jest gotowa udzielić wysokich grantów. Dla Polski Velux przewiduje głównie dwie możliwości pozyskiwania środków: konkursy grantowe ogłaszane okazjonalnie, z określoną problematyką projektów - najczęściej wokół grup defaworyzowanych oraz stałe dotacje na projekty społeczne.

Szukamy funduszy

Co nowego o FIO 2018?

Joanna Walentynowicz, PMP®

Przedstawiamy kilka nowych informacji, które udało nam się uzyskać w związku ze zmianą instytucji zarządzającej programem. Dotychczas funkcję tę pełnił Departament Pożytku Publicznego Ministerstwa PiPS, ale konkurs 2018 ma już obsługiwać, powołany we wrześniu 2017 roku, Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Terminarz naborów

Unijny budżet jest również dla nas

Wzorem roku ubiegłego opracowaliśmy dla Państwa terminarz naborów na środki z Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Warto trzymać rękę na pulsie, aby nie przegapić okresu przyjmowania wniosków, a wcześniej – przygotować założenia projektu, by przedyskutować je z organem prowadzącym. Dla przypomnienia: EFS umożliwia sfinansowanie projektów, w których komponentami są zajęcia dodatkowe dla uczniów i szkolenia dla kadry, a EFRR pozwala na inwestycje w infrastrukturę. Szczegółów zawsze musimy szukać najpierw w harmonogramach, a później w tzw. szopach, czyli uszczegółowieniach konkursów. Są one zamieszczane na stronach WWW, które podajemy w artykule.

 

W strefie online Prenumeraty PREMIUM zamieściliśmy także:

Wniosek krok po kroku

Czarno na białym. Recenzja wniosku do programu Bank Ambitnej Młodzieży Fundacji BZ WBK

Joanna Walentynowicz, PMP®

Tym razem w rubryce „Czarno na białym” chcielibyśmy zaprezentować Państwu wniosek złożony przez placówkę oświatową w ramach konkursu grantowego Bank Ambitnej Młodzieży Fundacji BZ WBK. Przyjrzymy się wersji wniosku przygotowanej przez wnioskodawcę, a następnie zaprezentujemy wersję po „metamorfozie” przygotowaną przez nas. Liczymy na to, że zaproponowana zmiana będzie dla Państwa inspiracją do poprawiania własnych formularzy i uczenia się właściwego sposobu prezentacji projektów.

Poradnik dyrektora

Stowarzyszenie przy szkole jako organizacja pożytku publicznego

Dariusz Skrzyński

Niniejszy artykuł kończy cykl tematów związanych z założeniem stowarzyszenia przy szkole lub przedszkolu. Kiedy stowarzyszenie już działa, warto uzyskać dla niego status organizacji pożytku publicznego. Wiążą się z tym konkretne korzyści. W artykule sprawdzamy, z jakimi prawami i obowiązkami jest ten status związany i jak się o niego ubiegać.

W strefie online Prenumeraty PREMIUM zamieściliśmy także:

Erasmus +

Face to face z kontrolerami Erasmusa+

dr Małgorzata Kasperczakowa

Narodowa Agencja może złożyć wizytę monitorującą w placówce, która realizuje projekt wymian. Z czym to się wiąże i czy obawiać się tej wizyty? W niniejszym artykule zamieszczamy odpowiedź na te i inne pytania oraz podpowiadamy, jak wypełnić Kwestionariusz dla beneficjenta przed wizytą monitorującą przebieg realizacji projektu Partnerstwa strategiczne. Edukacja szkolna.

W strefie online Prenumeraty PREMIUM zamieściliśmy także:

Erasmus +

Jakie postępy w raporcie postępu? O raportowaniu w projektach wymian

dr Małgorzata Kasperczakowa

Projekty realizowane w Akcji 2., czyli partnerstwa strategiczne, muszą być opisane w tzw. raporcie postępu, czyli raporcie przejściowym. Jest on udostępniany każdemu beneficjentowi w systemie Mobility Tool+. Szkoła jest informowana o jego udostępnieniu mailowo na około 60 dni przed ostateczną datą złożenia raportu, warto jednak już teraz zapoznać się z pytaniami, na które przyjdzie odpowiadać w tym dokumencie obowiązkowym dla każdego koordynatora projektu wymian.