Wydanie bieżące

Pieniądze są dla Szkoły

Zaskoczeni? Jeśli tak, to cel osiągnięty! Minione dwa miesiące były dla nas czasem intensywnej pracy, by przygotować dla Państwa nową odsłonę magazynu. Nowa szata grafi czna, nowe działy, nowi autorzy… a wszystko po to, aby mądrze i ze smakiem eksponować merytoryczne treści.

Wakacje minęły nam pod znakiem rozmów z koordynatorami różnorodnych programów grantowych, którzy nie tylko opowiedzieli nam o swoich doświadczeniach i pomysłach na przyszłość, ale także udostępnili szczegółowe informacje o swoich projektach, z których stworzyliśmy wartościowe „metryczki”. Znajdą je Państwo w dziale „Focus na projekt”, do którego lektury serdecznie zachęcamy. Sporą dawkę twórczych impulsów do działania zaczerpną Państwo z wywiadów publikowanych w dziale „Okiem koordynatora”. Polecamy również „Poradnik koordynatora projektów” pełen rad i wskazówek, jak pracować, by zawsze osiągnąć założone w projekcie efekty.

Zespół redakcyjny

Lista Artykułów

Terminarz naborów

Skad pieniadze jesienia 2016 roku?

Aleksandra Powalska-Mugaj

Aktualny terminarz naborów dostępny w strefie PREMIUM.

Fundusze pod lupą

Pokochaj LOWE, czyli jak otrzymac srodki dla szkoły, nie bedac beneficjentem

Joanna Walentynowicz, PMP®

Placówki oświatowe są blisko lokalnej społeczności i często stają się naturalną przestrzenią edukacyjnoszkoleniową. Ministerstwo Edukacji Narodowej, poszukując rozwiązania problemu niskiego poziomu uczestnictwa osób dorosłych w kształceniu i szkoleniu, uruchomiło w czasie wakacji konkurs, w którego centrum są placówki oświatowe. Według MEN to właśnie one mogą stać się ośrodkami wychodzącymi z ofertą edukacyjnoszkoleniową do dorosłych mieszkańców. O co chodzi w konkursie LOWE? I dlaczego – placówki oświatowe powinny się nim zainteresować? Joanna Walentynowicz,

Wniosek krok po kroku

Piszemy Europejski Plan Rozwoju Szkoły

dr Małgorzata Kasperczakowa

Przygotowując projekt mobilności kadry szkolnej w ramach programu Erasmus+, trzeba opracować tzw. europejski plan rozwoju szkoły/przedszkola. To kluczowa część wniosku, rzutująca na jego całościową ocenę.

Drobnym drukiem

Co to jest pomoc de minimis?

dr Artur Bartoszewicz

A także kumulacja pomocy i różne poziomy jej występowania? Od teorii do praktyki. Część II.

Bez terminu

„ReAnimacja Stołówki” z portalem PolakPotrafi .pl

Joanna Ksciuczyk

GENEZA POMYSŁU
U podstaw każdego kreatywnego działania stoi marzenie. Zalążkiem projektu „ReAnimacja Stołówki” było marzenie uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu o nowej, kolorowej stołówce. Istniejąca, już trzydziestoletnia, od czasu powstania nie była remontowana.

Okiem koordynatora

Zadania koordynatora w programie Erasmus+

Aleksandra Powalska-Mugaj

O projekcie „Bądzmy szkoła w chmurze” opowiada Sylwia Kaniewska z ZSP w Słowiku

Focus na projekt

Projekt: Odkrywamy Janusza Korczaka dla siebie i innych

Aleksandra Powalska-Mugaj

O wyzwaniach związanych z realizacją i korzyściach płynących z projektu opowiada koordynator Elżbieta Berent.

Focus na projekt

Projekt: Głucha wioska na Podlasiu

Aleksandra Powalska-Mugaj

W niniejszym wydaniu rozpoczynamy cykl tekstów „Focus na projekt”, w którym będziemy przybliżać naszym Czytelnikom projekty, które już otrzymały dofinansowanie z różnych programów grantowych. Pokazujemy komu, na co i ile pieniędzy udało się zdobyć oraz jakie działania można zrealizować w ramach projektu.

Poradnik koordynatora projektu

Po co nam te pieniadze - punkt wyjscia do pozyskania funduszy

Marzena Kędra

Wszyscy wiemy, że potrzeby szkoły są ogromne. Ale taka informacja nie wystarczy. Większość organizacji i podmiotów wspierających placówki oświatowe poprosi o wskazanie obszarów, na które szukamy pieniędzy, zanim zdecyduje się nam pomóc. Pomysł na projekt, który będzie sposobem na uzyskanie pieniędzy, to kluczowy moment zdobywania funduszy. A najlepszym sposobem na wiarygodny projekt jest oparcie go na realnych potrzebach placówki. Zacznijmy od tego, żeby właściwie te potrzeby zdiagnozować.