Pieniądze są dla Szkoły

Pomysł na grant. Śladami tęczy

koordynator: Magdalena Machno
Z wykształcenia oligofrenopedagog i terapeuta zajęciowy. Pracuje z dziećmi z głębokim stopniem upośledzenia umysłowego oraz dziećmi hospicyjnymi. Jest terapeutką Sali Doświadczania Świata i pasjonatką metody „Snoezelen” i ogrodów polisensorycznych. Dzięki Stowarzyszeniu Ars Vivendi może realizować wiele swoich zainteresowań (np. hortikuloterapię, czyli terapię ogrodem) oraz wewnętrzną potrzebę niesienia pomocy innym.

Czy był to pierwszy projekt grantowy, który pani koordynowała? Jeśli nie, to w jakich innych projektach pani uczestniczyła?
To nie był mój pierwszy projekt. W 2014 roku koordynowałam projekt również w Funduszu Naturalnej Energii pt. ,,Ogród polisensoryczny wrażenie dla ekozmysłów”. Oprócz tych grantów realizowałam wiele innych projektów, dzięki którym powstały m.in.: pracownia terapii dźwiękiem (z instrumentami takimi jak bębny djembe, gongi itp.) czy Sala Doświadczania Świata. Koordynowałam też projekt wolontariatu Fundacji PGE.

Jak długo i w jaki sposób przygotowywała się pani do funkcji koordynatora? Czy tę funkcję przydzieliła pani dyrekcja szkoły, czy też była to pani inicjatywa?
Projekt był moją inicjatywą. Praca z dziećmi niepełnoprawnymi to moja pasja, ale też często wyzwanie do poszukiwania nowych, innowacyjnych form wsparcia terapeutycznego. Jednak koszty nowoczesnych metod oraz pomocy dydaktycznych przerastają niejednokrotnie budżet szkoły, stąd chęć, a nawet konieczność pozyskiwania dodatkowych funduszy. Ale ma to też wiele wymiernych korzyści. Dzięki działaniom projektowym nauczyciele i rodzice angażują się społecznie, wzajemnie motywują, aby osiągnąć wszystkie założone cele, dzieci natomiast uczą się przewidywania zagrożeń, planowania wydatków, terminowego działania. Dodatkowych funduszy zazwyczaj szukamy, czerpiąc informacje z Internetu, od zaprzyjaźnionych stowarzyszeń oraz projektów finansowanych przez Urząd Miasta Rzeszów.

[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
 

STRONY PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE