Pieniądze są dla Szkoły

Jak zrealizować udany projekt eTwinning? Subiektywny poradnik w 5 punktach

Mając niewielkie doświadczenie w pracy metodą projektu i z użyciem najnowszych technologii, bez perfekcyjnej znajomości języka obcego zdecydowałam się na realizację projektu Bookraft w ramach eTwinningu. Razem z greckimi eTwinnerami odnieśliśmy sukces, ale zdecydował o tym nie tylko nasz zapał. Co jeszcze? Oto mój oparty na doświadczeniu poradnik, jak tego dokonać.

  1. Otwartość na innowacje

Pierwszym elementem, który wpływa na jakość projektu eTwinning, jest otwarta postawa nauczyciela na innowacyjne trendy w edukacji. Nauczyciel, który nigdy wcześniej nie korzystał z narzędzi cyfrowych, musi mieć przede wszystkim chęci i motywację do tego, aby po raz pierwszy sięgnąć po nowoczesne i darmowe programy internetowe. To najważniejszy krok, aby zrealizować projekt eTwinning. Obawy przed wykorzystywaniem TIK w projektach można łatwo przezwyciężyć. Najpierw należy zanalizować ciekawe projekty innych nauczycieli pod kątem zastosowanych narzędzi, a następnie wybrać te, które odpowiadają naszym potrzebom. Następnie warto obejrzeć dostępne w internecie filmy instruktażowe (tutoriale), które krok po kroku pokazują, jak korzystać z wybranych narzędzi. Najlepiej jednak zapisać się jako członek programu eTwinning na darmowy kurs online. Naszym nauczycielem może też być partner projektu. Tak było w moim przypadku. To partnerka w projekcie Bookraft – nauczycielka z Grecji i doświadczony eTwinner – była dla mnie mistrzynią, która podpowiadała, z jakich narzędzi korzystać i jak to robić. Zatem jeśli jesteś początkującym w eTwinningu nauczycielem, poszukaj do współpracy innego doświadczonego nauczyciela, który ma na swoim koncie już kilka zrealizowanych projektów.

[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
 

STRONY PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 36  Strona 37  Strona 38

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

styczeń - luty | 1 (7) 2016
Jak szkoła z Golubia-Dobrzynia realizowała projekt MAVEN – MAths Via ENglish?

W projekcie eTwinning MAVEN – MAths Via ENglish uczestniczyły szkoły z Łotwy, Estonii, Rumunii, Słowenii, Hiszpanii, Czech, Bułgarii, Belgii i Polski. Projekt miał interdyscyplinarny charakter – łączył matematykę, ICT i język angielski oraz elementy geografii i plastyki. Realizacja projektu wzbogaciła treści nauczania i umożliwiła ich pogłębianie, uwzględniając przy tym różny stopień uzdolnień uczestników.

styczeń - luty | 1 (7) 2016
Fundusze na edukację ekologiczną. Konkursy Fundacji Nasza Ziemia

Podstawy programowe od przedszkola począwszy zawierają elementy edukacji ekologicznej. Uczymy dzieci szacunku do środowiska, nagradzamy postawy ekologiczne, inicjujemy akcje, których naczelnym hasłem jest ochrona przyrody. W dwóch kolejnych numerach czasopisma zaprezentujemy Państwu wybrane źródła finansowania projektów o tematyce związanej z szeroko rozumianą edukacją ekologiczną. W bieżącym wydaniu będą to dwa konkursy organizowane we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia: „Eko Odkrywcy” oraz „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”.