Pieniądze są dla Szkoły

Jak szkoła z Golubia-Dobrzynia realizowała projekt MAVEN – MAths Via ENglish?

W projekcie eTwinning MAVEN – MAths Via ENglish uczestniczyły szkoły z Łotwy, Estonii, Rumunii, Słowenii, Hiszpanii, Czech, Bułgarii, Belgii i Polski. Projekt miał interdyscyplinarny charakter – łączył matematykę, ICT i język angielski oraz elementy geografii i plastyki. Realizacja projektu wzbogaciła treści nauczania i umożliwiła ich pogłębianie, uwzględniając przy tym różny stopień uzdolnień uczestników.

Na początku uczniowie zostali zaproszeni na TwinSpace (czyli platformę do pracy dla partnerów realizujących wspólny projekt). Mogli na bieżąco śledzić działania swoich kolegów ze szkół partnerskich, a także komentować prezentacje, filmy i postery. Aby się poznać, uczniowie przygotowali wiersze-akrostychy w języku angielskim, zawierające ich imiona w powiązaniu ze słownictwem matematycznym i opisujące krótko członków grupy projektowej. Pracowali, wykorzystując Thinglink, czyli narzędzie umożliwiające tworzenie interaktywnych zdjęć. Grupy projektowe przygotowały również filmy o uczestnikach projektu. Następnie uczniowie głosowali na logo i maskotki projektu, korzystając z narzędzia, jakim jest Tricider, który ułatwia wspólne podejmowanie decyzji online. Przygotowali też życzenia świąteczne dla swoich kolegów z krajów partnerskich (korzystając z Powtoon do tworzenia animacji w stylu kreskówkowym). W październiku w każdej ze szkół uczniowie zaprojektowali, przygotowali i wybrali bohaterów projektu. Jednym z nich był Mr Quick – ekspert od języka angielskiego z Łotwy, drugim Calculator 3000 – ekspert od matematyki z Hiszpanii. Bohaterowie pomagali uczniom w trakcie realizacji projektu i podróżowali, odwiedzając szkoły partnerskie, przywożąc ze sobą zadania (w postaci kodów QR czy quizów) przygotowane przez grupę projektową ze szkoły, z której eksperci byli wysyłani (zdj. 1). Ważnym aspektem pracy nad projektem było wspólne pisanie opowiadania o podróży bohaterów-ekspertów po poszczególnych kontynentach. Każdy rozdział zawierał opis przygód bohaterów i miejsc, które odwiedzali, zakodowany w formie zadań i quizów matematycznych. Co miesiąc wybierano zwycięski rozdział (przez głosowanie za pomocą portalu Boomwriter). Uczniowie przygotowywali ilustracje, kalendarz ze znanymi matematykami, postery ze słownictwem matematycznym w języku angielskim, mapy myśli z odkryciami i dokonaniami matematycznymi na poszczególnych kontynentach. Brali też udział w wirtualnych lekcjach poprzez wideokonferencje.

[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
 

STRONY PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 39  Strona 40

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

styczeń - luty | 1 (7) 2016
Jak zrealizować udany projekt eTwinning? Subiektywny poradnik w 5 punktach

Mając niewielkie doświadczenie w pracy metodą projektu i z użyciem najnowszych technologii, bez perfekcyjnej znajomości języka obcego zdecydowałam się na realizację projektu Bookraft w ramach eTwinningu. Razem z greckimi eTwinnerami odnieśliśmy sukces, ale zdecydował o tym nie tylko nasz zapał. Co jeszcze? Oto mój oparty na doświadczeniu poradnik, jak tego dokonać.

styczeń - luty | 1 (7) 2016
Fundusze na edukację ekologiczną. Konkursy Fundacji Nasza Ziemia

Podstawy programowe od przedszkola począwszy zawierają elementy edukacji ekologicznej. Uczymy dzieci szacunku do środowiska, nagradzamy postawy ekologiczne, inicjujemy akcje, których naczelnym hasłem jest ochrona przyrody. W dwóch kolejnych numerach czasopisma zaprezentujemy Państwu wybrane źródła finansowania projektów o tematyce związanej z szeroko rozumianą edukacją ekologiczną. W bieżącym wydaniu będą to dwa konkursy organizowane we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia: „Eko Odkrywcy” oraz „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”.