Bieżący numer

W bieżącym numerze

Zaskoczeni? Jeśli tak, to cel osiągnięty! Minione dwa miesiące były dla nas czasem intensywnej pracy, by przygotować dla Państwa nową odsłonę magazynu. Nowa szata grafi czna, nowe działy, nowi autorzy… a wszystko po to, aby mądrze i ze smakiem eksponować merytoryczne treści.

Wakacje minęły nam pod znakiem rozmów z koordynatorami różnorodnych programów grantowych, którzy nie tylko opowiedzieli nam o swoich doświadczeniach i pomysłach na przyszłość, ale także udostępnili szczegółowe informacje o swoich projektach, z których stworzyliśmy wartościowe „metryczki”. Znajdą je Państwo w dziale „Focus na projekt”, do którego lektury serdecznie zachęcamy. Sporą dawkę twórczych impulsów do działania zaczerpną Państwo z wywiadów publikowanych w dziale „Okiem koordynatora”. Polecamy również „Poradnik koordynatora projektów” pełen rad i wskazówek, jak pracować, by zawsze osiągnąć założone w projekcie efekty.

Zespół redakcyjny

Nr 5 wrzesień - październik 2016

Lista Artykułów

Aleksandra Powalska-Mugaj


Skad pieniadze jesienia 2016 roku?

Aktualny terminarz naborów dostępny w strefie PREMIUM.

Joanna Walentynowicz, PMP®


Pokochaj LOWE, czyli jak otrzymac srodki dla szkoły, nie bedac beneficjentem

Placówki oświatowe są blisko lokalnej społeczności i często stają się naturalną przestrzenią edukacyjnoszkoleniową. Ministerstwo Edukacji Narodowej, poszukując rozwiązania problemu niskiego poziomu uczestnictwa osób dorosłych w kształceniu i szkoleniu, uruchomiło w czasie wakacji konkurs, w którego centrum są placówki oświatowe. Według MEN to właśnie one mogą stać się ośrodkami wychodzącymi z ofertą edukacyjnoszkoleniową do dorosłych mieszkańców. O co chodzi w konkursie LOWE? I dlaczego – placówki oświatowe powinny się nim zainteresować? Joanna Walentynowicz,

dr Małgorzata Kasperczakowa


Piszemy Europejski Plan Rozwoju Szkoły

Przygotowując projekt mobilności kadry szkolnej w ramach programu Erasmus+, trzeba opracować tzw. europejski plan rozwoju szkoły/przedszkola. To kluczowa część wniosku, rzutująca na jego całościową ocenę.

dr Artur Bartoszewicz


Co to jest pomoc de minimis?

A także kumulacja pomocy i różne poziomy jej występowania? Od teorii do praktyki. Część II.

Joanna Ksciuczyk


„ReAnimacja Stołówki” z portalem PolakPotrafi .pl

GENEZA POMYSŁU
U podstaw każdego kreatywnego działania stoi marzenie. Zalążkiem projektu „ReAnimacja Stołówki” było marzenie uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu o nowej, kolorowej stołówce. Istniejąca, już trzydziestoletnia, od czasu powstania nie była remontowana.

Aleksandra Powalska-Mugaj


Zadania koordynatora w programie Erasmus+

O projekcie „Bądzmy szkoła w chmurze” opowiada Sylwia Kaniewska z ZSP w Słowiku

Aleksandra Powalska-Mugaj


Projekt: Odkrywamy Janusza Korczaka dla siebie i innych

O wyzwaniach związanych z realizacją i korzyściach płynących z projektu opowiada koordynator Elżbieta Berent.

Aleksandra Powalska-Mugaj


Projekt: Głucha wioska na Podlasiu

W niniejszym wydaniu rozpoczynamy cykl tekstów „Focus na projekt”, w którym będziemy przybliżać naszym Czytelnikom projekty, które już otrzymały dofinansowanie z różnych programów grantowych. Pokazujemy komu, na co i ile pieniędzy udało się zdobyć oraz jakie działania można zrealizować w ramach projektu.

Poradnik koordynatora projektu wrzesień - październik | 5 (11) 2016

Marzena Kędra


Po co nam te pieniadze - punkt wyjscia do pozyskania funduszy

Wszyscy wiemy, że potrzeby szkoły są ogromne. Ale taka informacja nie wystarczy. Większość organizacji i podmiotów wspierających placówki oświatowe poprosi o wskazanie obszarów, na które szukamy pieniędzy, zanim zdecyduje się nam pomóc. Pomysł na projekt, który będzie sposobem na uzyskanie pieniędzy, to kluczowy moment zdobywania funduszy. A najlepszym sposobem na wiarygodny projekt jest oparcie go na realnych potrzebach placówki. Zacznijmy od tego, żeby właściwie te potrzeby zdiagnozować.

NEWSLETTER

Zapisz się i czytaj...

...najciekawsze artykuły, najnowsze informacje, wiadomości z branży