maj - czerwiec | 3 (3) 2015

Chwyć komórę, nakręć kulturę!

Katarzyna Kozieł


O tym, że innowacyjne praktyki w zakresie edukacji kulturalnej i integracji międzypokoleniowej wywołują w społecznościach lokalnych zmianę na lepsze, nikogo nie trzeba przekonywać. Ale z pewnością trzeba opowiadać o tym, jak tego rodzaju działania wyglądają w praktyce, zwłaszcza, gdy taka inicjatywa jest efektem wytężonej współpracy prężnych, społecznie zaangażowanych organizacji i to ich prawdziwemu partnerstwu zawdzięcza się sukces.

Projekt „Chwyć komórę, nakręć kulturę!” to inicjatywa Miejskiego Domu Kultury „Bogucice-Zawodzie”, zrealizowana w 2014 roku we współpracy z Muzeum Śląskim w Katowicach w ramach Programu dotacji Fundacji Orange.

Jako instytucja działająca w sferze kultury systematycznie pozyskujemy dodatkowe środki finansowe na projekty, które wzbogacają naszą ofertę oraz pozwalają realizować ją w wielowymiarowych, interdyscyplinarnych formułach. Gdy tylko ruszył nabór do Programu – my ruszyliśmy do działania. W pierwszej kolejności wybraliśmy partnera spośród wskazanych przez Fundację Orange potencjalnych kandydatów. Podczas kilku spotkań organizacyjnych z Muzeum Śląskim w Katowicach sporządziliśmy wniosek o dofinansowanie. Warto podkreślić, jak prosta i przyjazna ekologii była procedura składania aplikacji. Wypełniliśmy wniosek w generatorze online, załączyliśmy elektroniczne wersje wymaganych dokumentów i przystąpiliśmy do Programu, klikając jeden przycisk.

Złożony przez nas wniosek zakładał wkład własny w wysokości 5% ogólnego budżetu projektu. Wnioskowaliśmy oczywiście o maksymalną kwotę, tj. 15 000 złotych, jednak na prośbę Fundacji Orange zmodyfikowaliśmy projekt, w wyniku czego dotacja wyniosła ostatecznie 12 500 złotych bez zmniejszania wkładu własnego.

Po otrzymaniu maila z informacją: „Status Twojego wniosku – dotacja przyznana” i dopełnieniu wszystkich formalności (m.in. podpisanie umowy z Fundacją i umowy partnerskiej z Muzeum Śląskim), z prawdziwą przyjemnością przystąpiliśmy do realizacji projektu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

STRONY PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Case studies BEATA SOLIŃSKA Wrzesień-Październik | NR 3(3) 2016

Historie zapisane w dźwiękach i obrazach – wyzwolić kreatywność

W Szkole Podstawowej w Purdzie staramy się, by nauka stawała się fascynującym odkrywaniem świata. Funkcjonujemy w małym środowisku wiejskim, dzięki czemu znamy jego realia, a także potrzeby i oczekiwania naszych uczniów. Własnymi siłami podejmujemy działania, które rozwijają i pogłębiają kompetencje dzieci, a wykraczają poza szkolną praktykę pracy z uczniem. Uczestniczymy w różnych projektach i programach.

NEWSLETTER

Zapisz się i czytaj...

...najciekawsze artykuły, najnowsze informacje, wiadomości z branży